ورود امضای الكترونیكی به عرصه مالیاتی كشور
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این مراسم كه با حضور' علی عسكری' رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور و'محمد مفتح' ، معاون توسعه فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت و 'نادر آریا' مدیر طرح جامع مالیاتی در محل سازمان امور مالیاتی كشور برگزار شد، از استفاده امضای الكترونیكی در ارائه اظهارنامه های مالیاتی خبرداد.

عسكری در این مراسم با بیان این كه با اجرای طرح جامع مالیاتی در آینده شاهد تحولی بزرگ در نظام مالیاتی كشور خواهیم بود، گفت: یكی از بسترهای این تحول كه امروز شاهد فراهم شدن آن هستیم، استفاده از امضای الكترونیكی در خدمات مالیاتی است.

وی با اشاره به اینكه امضای الكترونیكی یكی از پروژه های سازمان امور مالیاتی كشور و از پیش نیازهای اجرای مالیات الكترونیكی و پروژه عظیم طرح جامع مالیاتی به شمار می رود، تصریح كرد: از این پس مودیان مالیاتی می توانند با دریافت امضای الكترونیكی ، بدون حضور به سازمان امور مالیاتی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه و مالیات خود را پرداخت كنند.

رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور با اشاره به كاربرد امضای الكترونیكی در تعاملات نظام مالیاتی و مودیان، اظهارداشت: از این پس تمامی مكاتبات سازمان با مودیان از جمله ابلاغ اوراق مالیاتی بدون حضور فیزیكی صورت خواهد پذیرفت.

**امضای الكترونیكی نقطه عطفی در كارنامه نظام مالیاتی كشور

معاون وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: استفاده از امضای الكترونیكی در ارائه اظهارنامه های الكترونیكی مالیاتی نقطه عطفی در كارنامه نظام مالیاتی كشور است.

'محمدصادق مفتح' افزود: ما نیازمند نظام مالیاتی توانمند و مقتدر با گستره اطلاع وسیع هستیم كه این دستیابی به این مهم با همكاری تمامی سازمان ها ، ارگان ها و آحاد جامعه صورت می گیرد.

وی با اشاره به این كه یكی از محورهای بزرگ همكاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت با سازمان امور مالیاتی كشور به اشتراك گذاشتن بانك اطلاعاتی است، تصریح كرد: هر فعالیت اقتصادی كه در كشور شكل می گیرد حتما باید انعكاسی در سیستم اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی داشته باشد تا جایی كه اطلاعات فعالان اقتصادی بدون كم و كاست در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان این كه استفاده از امضای الكترونیكی به معنی ورود یكی از اصلی ترین اسناد در مبادلات تجاری در یك فضای امن مجازی است، خاطرنشان كرد: سازمان امور مالیاتی كشور به عنوان پیشگام استفاده از این ابزار مهم، ارزش والایی در عرصه اقتصادی كشور دارد و امیدواریم سایر ارگان ها از تجربه این سازمان استفاده كنند.

یادآور می‌شود: استفاده از امضاء الكترونیكی از سال آینده برای تمامی مودیان مالیاتی ضروری خواهد بود و در سال جاری نیز برای ‌آن ‌دسته از مودیانی كه ثبت نام پرونده الكترونیكی خود را كامل كرده و فرم صدور گواهی به آدرس پستی شان ارسال شده، اجباری است.

اقتصام** 9141 **1561





:: برچسب‌ها: سیاه , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: